miercuri, 16 septembrie 2009

Energie curata

Ce doresc eu aici inainte de toate este sa fac o scurta trecere in revista a cea ce am gasit eu pana acuma referitor la ce inteleg unii prin notiunea de energie curata. Cu aceasta nu doersc, nici pe departe sa sustin ca asi fi citit sau ca stiu totul, NU, nici vorba. Deviza personala suna cam asa:
"Pe ce aflu cate ceva de fapt aflu ce mai am de invatat!" Intentionez sa arat si, poate mai ales, ce inteleg eu din ce am citit fara ca cu aceasta ocazie sa intentionez a declara ca am citit "totul", ba dimpotriva, ca am citit extrem de putin din tot ce ar mai fi de citit. De niste ani buni mereu si tot mai mult se vehiculeaza cea ce s-ar putea numi “teze ecologice diverse” si au aparut si dezvoltat in diverse masuri diferite curente care se ocupa intr-un fel sau altul de cea ce s-ar putea numit "Energie curata"!?

Asa cum deja am amintit, din ce am gasit si am citit eu pana acuma (cea ce este extrem de putin si de departe de tot ce se poate gasi si exista) se pare ca la mine se cristalizeaza ceva ca un fel de definitie a expresiei "Energie curata".

Energie curata ar fi acea forma de energie destinata uzului curent la care pentru crearea/producerea, distributia si utilizarea careia nu se utilizeaza, produc si pun in libertate produse/elemente daunatoare mediului ambiant si /sau nu are nici un fel alte efecte negative asupra acestuia si in principal nu schimba nimica in in/din starea naturala/spontana a mediului.

Din cele ce cunosc eu s-ar putea enumera ca fiind considerate a fi "curate":

Surse fixe de energie cu destinatie industriala si de uz general:

1) La ora actuala foarte apreciata si deja foarte exploatata este energia vantului, cea eoliana.
2) O alta forma foarte apreciata si conasiderata a avea un imens potential de dezvoltare si extindere este energia solara.
3) O alta forma de energie a carei exploatare deja a inceput este energia geotermica.
4) Alta forma de energie a fi cea a curentuilor marini si ai fluxului si refluxului.


Surse de energie pentru instalatii mobile, combustibili:

Ca despre combustibilii neconventionali s-ar putea spune ca nu este cazul sa vorbim aici din mai multe motive. Inainte de toate deoarece sunt inlocuitoti ai unor surse "conventionale" de energie . . . si chiar daca de provenienta ecologica dar tot cu efecte daunatoare.
Aici s-ar putea spune ca sunt trei curente principale:

A) inlocuirea doar a combustibilului fosil, "clasic" cu unul ecologic "mai corect" si provenit din resurse regenerative.
B) Eliminarea completa a sistemului actual de actionare a autivehiculelor prin sisteme electrice de avantgarda.
C) apelarea la un sistem hibrid format din imbinarea armonioasa a primelor doua.


Personal inclin sa cred ca NU se poate vorbi despre "energie curata" atata vreme cat in legatura cu forma de energie in cauza, indiferent care ar fi aceasta, exista in cursul creerii, a distributiei, a stocarii sau a utilizarii ei chiar si numai un singur factor care afecteaza mediul chiar daca (inca) NU stim daca si in ce masura.

Rezumand pot spune doar ca:

- Sunt dusmanul declarat al oricarei utilizari a energiei eoliene.
- Sunt dusmanul/adeptul conditionat al utilizarii energiei solare (vezi postingul corespunzator)
- Sunt dusmaul declarat al utilizarii in orice forma a energiei curentilor marini, ai fluxului si refluxului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu